Často kladené otázky

Potrebujem iné laboratórne vyšetrenie, ktoré nemáte v ponuke. Môžem sa naň objednať?

Ak potrebujete iné vyšetrenie, ktoré ste nenašli v aktuálne dostupnej ponuke, napíšte nám e-mail na  a my zvážime jeho doplnenie do portfólia vyšetrení na vlastnú žiadosť pacienta. Niektoré vyšetrenia totiž nie je možné urobiť priamo v laboratóriu, pretože si vyžadujú buď špecifickú interpretáciu ošetrujúceho lekára, alebo je na laboratórne vyšetrenie potrebný taký biologický materiál, ktorý v laboratóriu nie je možné odobrať (napríklad bunky krčka maternice, kostná dreň, plodová voda a pod.).

 

Je možné platiť za laboratórne vyšetrenie aj online bankovou kartou alebo prevodom na účet?

Áno, je možné zaplatiť aj online, počas registrácie. Priamo v laboratóriu kartou platiť zatiaľ nie je možné. Akceptujeme iba platbu v hotovosti.

 

Z dostupnej ponuky laboratórnej ponuky si neviem vybrať a chcem sa poradiť.

Momentálne takýto druh poradenstva v laboratóriu nie je dostupný, ale pracujeme na tom. V budúcnosti predpokladáme možnosť objednať sa do laboratória aj na konzultáciu.

 

Prečo za vyšetrenia na vlastnú žiadosť musím platiť platbu v plnej výške?

Služby laboratórnej diagnostiky na Slovensku sú hradené predovšetkým z verejného zdravotného poistenia, ak o ne žiada pre pacienta jeho lekár, v súlade s indikačnými obmedzeniami, ktoré má. V prípade, že o laboratórne vyšetrenia žiada priamo pacient bez indikácie lekára, tieto služby si hradí v plnej výške sám. V prípade, že si váš zdravotný stav žiada laboratórne vyšetrenie, za ktoré nechcete platiť, odporúčame vám, aby ste navštívili svojho ošetrujúceho lekára a riadili sa jeho pokynmi zdravotnej starostlivosti. Ak vás zaujíma, ako funguje laboratórna diagnostika na Slovensku, kliknite na www.labaky.sk.